Porady
Wiedzieliście, że problemy z zawieszeniem można…
Wiedzieliście, że problemy z zawieszeniem można poznać także po zużyciu bieżnika opon? Możemy spotkać kilka niebezpiecznych rodzajów zużycia bieżnika – wyząbkowanie, jednostronne zużycie, zużycie środkowej części bieżnika, boczne zużycie, oraz miejscowe tzw. faliste, nieregularne zużycie.
więcej
Wszystkich mechaników (i nie tylko:)) zapraszamy…
Wszystkich mechaników (i nie tylko:)) zapraszamy już za trzy tygodnie na ProfiAuto Show 2016. Największe i najważniejsze wydarzenie motoryzacyjne w regionie. W trakcie targów będzie można spotkać się z najbardziej znanym polskim mechanikiem samochodowym – Adamem Klimkiem.
więcej
Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład…
Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł z wciśniętym w podłogę pedałem. Taka jazda podobnie jak przemieszczanie się "na luzie", jest nieekonomiczna oraz niebezpieczna.
więcej
Powolny rozruch i chłodzenie turbiny po…
Powolny rozruch i chłodzenie turbiny po dynamicznej jeździe na dłuższej trasie – to najpopularniejsze metody dbania o ten jakże delikatny element nowoczesnych silników.
więcej
Zakup amortyzatorów jest zawsze dużym wydatkiem i…
Zakup amortyzatorów jest zawsze dużym wydatkiem i do tych kosztów musimy jeszcze doliczyć tzw. robociznę. Ale nie zawsze. W wielu samochodach tylne amortyzatory można wymienić samemu, gdyż nie są do tego celu potrzebne żadne specjalistyczne narzędzia. Szczególnie gdy są prowadzone obok sprężyn, więc do wymiany nie trzeba żadnych ścisków. Wystarczy tylko odkręcić dwie śruby i amortyzator mamy już…
więcej
Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych…
Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Wraz z zawieszeniem odpowiada za utrzymanie zadanego przez kierowcę kierunku jazdy, a wszelkie usterki mogą doprowadzić do jego niekontrolowanej zmiany, utraty panowania nad kierownicą, a przez to do tragicznego finału podróży.
Najczęstszymi usterkami układu kierowniczego samochodu są nadmierne luzy jego elementów. Przyczyną…
więcej
Weekend majowy za pasem, oprócz spakowania siebie…
Weekend majowy za pasem, oprócz spakowania siebie nie zapomnijmy o odpowiednim przygotowaniu swojego samochodu do dalszej podróży. Przede wszystkim sprawdźmy ciśnienie w oponach, stan koła zapasowego, poziom płynu hamulcowego, płynu do wspomagania i spryskiwaczy. Konieczne również jest sprawdzenie stanu apteczki, gaśnicy, linki holowniczej, trójkąta ostrzegawczego i kamizelki odblaskowej. Na…
więcej
Nieprawidłowe ciśnienie w oponach, przewożenie…
Nieprawidłowe ciśnienie w oponach, przewożenie zbędnych przedmiotów w bagażniku samochodu, nie odkręcenie bagażnika dachowego po sezonie zimowym – to tylko niektóre z rzeczy, które wpływają na wzrost zużycia paliwa.
Pamiętajcie również by auto zużywało mniej paliwa zależy od Was samych i Waszego stylu jazdy. Nagłe hamowania i przyspieszania, czyli tak zwana jazda od świateł do świateł, raczej…
więcej
Wymiana żarówek wydaje się banalną czynnością,…
Wymiana żarówek wydaje się banalną czynnością, którą każdy z nas może przeprowadzić samodzielnie - to przecież standardowa czynność eksploatacyjna, niemal taka sama jak dolanie płynu do spryskiwaczy. We współczesnych samochodach bywa to jednak bardzo trudne. Czasami trzeba sobie przysłowiowo „połamać rękę w sześciu miejscach”, aby wymienić żarówkę. Spowodowane jest to przez bardzo ciasno…
więcej
Wymianę paska rozrządu w samochodzie należy…
Wymianę paska rozrządu w samochodzie należy przeprowadzać zgodnie z zaleceniami producentów samochodów. Średnio jest to co około 120 tys. km lub co 5 lat.
więcej